Prima motocicleta

Ai depasit momentul in care nu erai hotarat  daca sa devii motociclist sau nu.

Te-ai inscris la o scoala moto, ai terminat cursurile si ai luat permisul categoria “A”…sau poate inca nu ai terminat  scoala. Gandul tau este deja la viitoarea motocicleta si nu oricare, prima motocicleta.

Recunosti sau nu, inca din momentul In care te-ai imaginat pe doua roti, ai stiut ce motocicleta iti doresti. O cautare pe site-urile de specilitate, cateva pareri ale cunostintelor sau pritenilor, filmulete pe Youtube si decizia este luata.

Cat de buna este insa alegerea astfel facuta?

In timpul scolii moto, vei interactiona cu motociclete monociclidru de capacitate mica (125-250cc) si motociclete cu 2 cilindrii (500-600cc), iar ca tip, motocicleta de strada si enduro.

Totul trebuie sa incepa cu a fi sincer cu tine!

Pentru ce anume iti trebuie motocicleta? Vei face naveta zilnica catre locul de munca, esti adeptul turelor de week-end pe drumurile patriei sau visezi déjà la saptamani intregi in sa?

Fiecare din aceste alegeri te vor duce spre genuri diferite de motociclete!

In continuare voi enumera cateva din optiunile pe care le ai, dar nu voi porni de la tipul de motocicleta ci de la utilitatea lor:

1.      Naveta zilnica, in mediul urban.  Perfecte pentru acest gen de utilizare sunt motocicletele naked, lipsa carenelor oferind o ventilare foarte buna motorului, iar pozitia relativ ridicata a ghidonului si a oglinzilor vor oferi cel mai bun confort si vizibilitate pilotului.

Ciclistica acestui tip de motocicleta este foarte buna, oferind un feed-back rapid.

Bracajul ghidonului este mare, ceea ce-ti va permite ocolirea unor obstacole intr-un spatiu mai restrins si evitarea mai facila a celorlalti participant la trafic.

Forta de franare este  corect dozata, iar acceleratia nu foarte sensibila, reducandu-se astfel riscul de blocare a franelor sau de acceleratii scapate de sub control.

Repet…reducandu-se aceste riscuri, nu eliminandu-se.

Mare atentie insa:caracteristicile sus mentionate sunt generice si aplicabile motocicletelor de capacitate mica sau medie, in nicun caz celor de capacitate mare.

Toate astea fac din motocicletele naked sau street sau urban commuter cum mai sunt numite in literatura de specialitate, alegerea perfecta pentru traficul urban, dar si pentru drumuri scurte in jurul orasului.

2.      Trafic urban ocazional completat de excursiile de week-end de 200-400 km.

Pentru asa ceva au fost create motocicletele sport-touring  si touring.

Practic, poti face asta si cu alte tipuri de motociclete, cum ar fi naked-urile sau motocicletele sport, diferenta fiind facuta doar de gradul de oboseala resimtit la sfarsitul fiecarei zile.

Motocicletele sport touring sunt suficient de usoare pentru a fi folosite in oras si prezinta suficient de multa protectie la vant pentru a fi folosite la drum intins.

Motocicletele touring sunt perfecte pentru drumurile in afara, dar devin greoaie la utilizarea in mediul urban, datorita dimensiunilor si greutatii mai mari.

Motocicletele naked devin obositoare la drumuri in afara, datorita lipsei de protectie la curentul de aer, in lipsa carenelor si a parbrizului, acesta fiind preluat in intregime de pieptul, capul si bratele pilotului.

3.      Trasee extraurbane pe drumuri asfaltate sau de pamant.

Cu siguranta ai nevoie de o motocicleta enduro- touring sau de un adventure, in cazul in care vrei sa te intorci acasa dupa 10.000 km.

Schimbarea suprafetei de rulare de la asfalt la pamant sau pietris aduce o cu totul si cu totul alta abordare a mersului pe 2 roti, iar caracteristicile motocicletei devin esentiale.

Vorbesc aici nu doar de pozitia in sa a pilotului, cat mai ales de tipurile de anvelope utilizate, de sistemul de suspensie, de garda la sol si de elementele de protectie ale motorului.

In motociclism totul se reduce la aderenta, iar in cazul unui drum forestier, un set nou-nout de anvelope de strada sau sport, nu va valora aproape nimic.

O suspensie rigida sau cu o cursa redusa specifica unei motociclete  de asfalt, nu va face altceva decat sa te arunce in primul sant la o denivelare mai pronuntata.

 Pentru oras, acest gen de motociclete nu reprezinta o alegere foarte inspirata, desi pozitia este una inalta, care iti confera o buna vizibilitate a traficului, pentru ca, in general, sunt motociclete de dimensiuni mari si greoaie la manevre in spatii restranse.

In plus fata de tipurile de motociclete mai sus prezentate, voi mentiona unele a caror utilitate este strict conditionata de mediul in care vor fi folosite astfel:

1.      Motocicletele enduro

Sunt poate, cele mai usor manevrabile motociclete, date fiind dimensiunile si greutatea lor redusa. Sunt destinate drumurilor accidentate  si ii dau pilotului senzatii extraordinare, tocmai prin modul in care acesta poate sa abordeze terenuri foarte greu accesibile.

Sunt grozave pentru incepatori, dar drumurile asfaltate trebuie abordare cu mai multa grija, datorita aderentei reduse a anvelopelor enduro si a franelor nu foarte ferme.

2.      Motocicletele de tip cruiser si chopper

Din punct de vedere al impactului vizual, sunt unele din cele mai vizibile motociclete ce pot fi regasite pe strazi. Dispun de o inaltime redusa a seii si de o pozitie comoda in sa, ceea ce le face foarte dorite in randurile motociclistilor.

Sunt confortabile la drumuri lungi, dar ciclistica lor nu este foarte usoara si necesita ceva mai multa experienta pentru a putea fi conduse.

3.      Motocicletele sport

Nu cred ca exista vreun motociclist, care sa nu fi cochetat cu ideea unei motociclete sport. Sunt frumoase, puternice, extreme de manevrabile, ofera un feed-back instantaneu pilotului.

Pe cat sunt de frumoase si dorite, pe atat sunt de periculoase.

Spre deosebire de tarile cu traditie in motociclism, unde acest tip de motociclete sunt folosite intr-o proportie covarsitoare  pe circuite dedicate, la noi sunt folosite in traficul urban.

Nu sunt recomandate incepatorilor, datorita performantelor crescute si imprevizibilitatii acesteia care ii poate surprinde in diferite situatii limita.

Share your thoughts

Oferta! 800 Ron Cursuri scutere de 125 cm3

Hai pe doua roti alaturi de noi!

Call Now Button